Ile kosztuje szkolenie STER dla studentów?

Nic! Nie pobieramy żadnych pieniędzy za przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia kierowanego do studentów i organizacji studenckich. Jeśli zapraszasz nas na szkolenie, jedyne koszty jakie pokrywasz to nasze wyżywienie, dojazd i nocleg (w przypadku szkoleń wyjazdowych).

Jeśli prowadzisz działalność komercyjną i zapraszasz nas na szkolenie, to wycena opracowywana jest indywidualnie.

Czy Twoja organizacja potrzebuje szkolenia?

W dzisiejszych czasach możesz znaleźć szkolenia praktycznie ze wszystkiego i łatwo ulec wrażeniu, że pomogą Ci w rozwiązaniu każdego problemu. Warto jednak zastanowić się, czy to akurat szkolenie jest Ci faktycznie potrzebne, a jeśli tak, to z jakiego zakresu?

Czasami zamiast szkolenia potrzebna jest integracja, konsultacja projektu czy rozmowa z doświadczonym działaczem – jesteśmy otwarci na wiele form współpracy. Jeśli w Twojej organizacji jest jakiś problem, to zastanów się w jaki sposób możemy Ci pomóc.

Gdy poznamy oczekiwania i potrzeby, dopasujemy nasze działanie.

Jakie szkolenia jesteście w stanie przeprowadzić?

Specjalizujemy się w szkoleniach i działaniach, które bazują na naszych doświadczeniach w organizacjach. Możemy Wam pomóc w planowaniu strategicznym, zarządzaniu projektami, zarządzaniu zespołem, a także w pozyskiwaniu funduszy, zarządzaniu zasobami ludzkimi czy public relations. Mamy doświadczenie w negocjacjach, wystąpieniach publicznych, zarządzaniu sobą w czasie, komunikacji oraz wspieraniu kreatywności.

Dzięki temu, że nasi trenerzy są zatrudnieni w wielu branżach rynku, dostarczamy Ci nie tylko nasze doświadczenie samorządowe, ale również zawodowe. Jeśli Twoim zdaniem potrzebujesz szkolenia z zagadnień niewymienionych wyżej, to zapytaj nas o nie.

Jak wygląda proces przygotowywania szkolenia?

Od momentu wysłania zgłoszenia do jego przeprowadzenia jest dość długa droga. Przygotowanie szkolenia wymaga czasu (min. 3 tygodni w zależności od naszych zasobów).  Ten proces opisaliśmy dość dokładnie w tej prezentacji.

Czego oczekujecie od organizacji, dla której przygotowujecie szkolenie?

Po pierwsze, kontaktu z nami i współpracy przy przygotowaniu analizy potrzeb szkoleniowych. Po drugie, listy uczestników (odpowiednio wcześnie przed szkoleniem), a także zapewnienia sali i materiałów szkoleniowych. Dodatkowo, dbając o komfort uczestników oczekujemy przygotowanych przerw kawowych. Zerknij do prezentacji, która mówi więcej na ten temat.

Po co te ankiety analizy potrzeb szkoleniowych?

Ankiety analizy potrzeb szkoleniowych mają spełnić przede wszystkim rolę informacji zwrotnej o wiedzy i problemach całej grupy osób. Należy podkreślić, iż nie decydują one o ostatecznym zakresie programu szkolenia.
Uczestnicy szkolenia opisują w ankiecie poziom swojego doświadczenia, który jest niezbędny do doboru programu dostosowanego do ich umiejętności. Poruszają także temat aktualnych problemów, braku ewentualnych kompetencji lub umiejętności, które są im niezbędne do bieżąco wykonywanych zadań.
Oczekiwania uczestników dotyczące obszaru zainteresowań są dodatkowym czynnikiem branym pod uwagę – nie są jednak kluczowe dla działania całego zespołu i organizacji.

Ankiety są opracowywane pod kątem możliwych, wspólnych rozwiązań dla wszystkich uczestników, a ich wynikiem jest propozycja programu uzgodniona z kierownictwem jednostki, które zgłasza zapotrzebowanie na szkolenie do STERu lub innych szkoleniowców. Uczestnicy powinni zgłaszać swoje uwagi w procesie akceptacji programu, aby mieć wpływ na jego finalny kształt.

Czemu szkolenie jest z czegoś innego niż napisałem w ankiecie?

Szkolenie skierowane jest do całego zespołu i odpowiada na potrzeby wszystkich uczestników, a także potrzeby organizacji, co nie zawsze pokrywa się z indywidualnymi potrzebami jednostki. Nie należy więc oczekiwać, że każdy otrzyma na szkoleniu dokładnie to, czego oczekuje.
Obserwuj nasz fanpage, bo w ramach Akademi Rozwoju Samorządowca organizujemy szkolenia otwarte o różnej tematyce – być może właśnie tam znajdziesz coś dla siebie.

Kiedy szkolenie ma sens?

Szkolenie ma sens tylko wtedy, gdy uczestnicy, a także trenerzy wiedzą po co w nim uczestniczą i mają na to ochotę! Dopiero przy pełnym porozumieniu szkolenie ma szansę powodzenia i spełnia swoją rolę.

Ważne by zapewnić uczestnikom warunki do użycia poznanych technik i narzędzi w codziennej działalności. Bez tego efekty szkolenia będą bezużyteczne, a wiedza zapomniana.

Czego należy wymagać od trenerów?

Trenerzy to też ludzie i mają tak samo ograniczone zasoby czasu i pamięci, jak każdy społecznie aktywny student. Dlatego warto wiedzieć, o co ich prosić aby pamiętali i pomogli przygotować, a następnie wdrożyć dobre szkolenie.

Od trenerów należy oczekiwać:

  • identyfikacji poziomu wiedzy, umiejętności oraz potrzeb uczestników,
  • przedstawienia programu i zawartości szkolenia,
  • przeprowadzenia szkolenia,
  • reagowania na potrzeby uczestników w procesie nauczania (w ramach programu),
  • podsumowania efektów szkolenia i informacji zwrotnej dla zleceniodawcy szkolenia,
  • dostarczenia wiedzy na temat tego, co powinno dziać się po szkoleniu i jak powinna wyglądać implementacja zdobytych umiejętności.

Jeśli czujecie, że trener nie spełnia swojej roli lub potrzebujecie jego większego zaangażowania w niektórych etapach, to należy mu to jasno zakomunikować i otwarcie mówić o swoich potrzebach.

Jak może mnie szkolić ktoś, kto nie ma doświadczenia w działaniu na moim stanowisku?

Bardzo ważnym aspektem jest zrozumienie różnicy pomiędzy trenerem, a szkoleniowcem. Zastosujmy tutaj analogię. Szkoleniowiec jest jak wykładowca akademicki – przekazuje i weryfikuje wiedzę zaprezentowaną studentom. Natomiast trener (w rozumieniu szkoleniowym) jest jak trener reprezentacji piłki nożnej. Pomaga dobrać odpowiednią formę treningu, układa program ćwiczeń i prowadzi zajęcia tak, aby drużyna mogła się rozwijać, zdobywać gole i zwyciężać podczas prawdziwego meczu. Trener niekoniecznie jednak musi biegać szybciej czy strzelać celniej niż trenowani przez niego zawodnicy.

Bycie trenerem nie wymaga wiedzy specjalistycznej w zakresie działania uczestników szkolenia. Wymaga jednak wysokich umiejętności interpersonalnych oraz wiedzy z zakresu psychologii, prowadzenia grupy i procesu nauczania.

Trener musi reagować na potrzeby grupy, wciąż sprawdzając postępy oraz zrozumienie ćwiczeń przez uczestników. Jego rolą jest sprawienie, aby po zakończeniu zajęć uczestnicy potrafili posługiwać się określonymi narzędziami i umiejętnościami tak, aby skutecznie wykorzystywać je w swojej pracy.
Idealnym połączeniem jest jeśli trener oprócz warsztatu prowadzenia grupy posiada także wiedzę specjalistyczną z danego obszaru, gdyż dzięki temu lepiej rozumie uczestników i zna ich codzienne problemy. Może także ułożyć program, który jest dedykowany do konkretnych zagadnień pojawiających się w organizacji.

Jest to jedna z zalet trenerów wewnętrznych w organizacjach, którzy nie tylko znają i rozumieją codzienne problemy uczestników, ale również wiedzą w jaki sposób skonstruować i poprowadzić zajęcia dostosowane do ich potrzeb. Jeśli trener nie posiada takiej wiedzy to ważne jest, aby przed szkoleniem poznał zakres działania uczestników oraz realia tych działań na tyle, aby orientować się o czym mówią.

Trzeba też pamiętać, że pewne zagadnienia występują niezależnie od rodzaju organizacji, uczestników i ich problemów. Są to części wspólne, które dotykają wszystkich podczas pracy indywidualnej lub zespołowej. Trenerzy w dużej mierze rozpoznają te zjawiska i znają mechanizmy, które nimi rządzą. Dzięki temu mogą prowadzić wiele rodzajów zajęć i ćwiczeń, które naturalnie występują w środowisku pracy.

Nie ma tu odpowiedzi na Twoje pytanie? Zadaj je nam.